تشخیص ساعت رولکس اصل
چگونه ساعت رولکس اصل را تشخیص دهیم؟

احتمالا هیچ ساعتی برای متخصصان و علاقه مندان ساعت های لوکس ، بالاتر از Rolex نخواهد بود . این برند کاملا به حق بازار ساعت های لوکس را برای بیش از یک قرن تحت سلطه ی خود نگاه داشته است . Rolex بین شرکت های ساعت یکی از خلاقانه ترین ، زیباترین از نظر طراحی و محبوب ترین نزد هنرمندان می باشد .همانند هر دارایی با ارزش گران قیمت ، مدل های تقلبی ساعت هایRolex  نیز بیش از هر نوع ساعت دیگری در بازار موجود می باشند .

اگر می خواهید یک هدیه ی خاص بخرید و یا به دنبال یک قطعه ی خارق العاده ی جدید برای خود هستید ، قیمت های مناسب احتمالا  بسیار وسوسه انگیز خواهند بود , اما آگاهی از طریقه ی تشخیص ساعت رولکس اصل ، قطعا ضروری است . برای بررسی این موضوع در ادامه با گالری ساعتچی همراه باشید.

در ادامه ۴ روش ساده ی تشخیص ساعت رولکس اصل را خواهید خواند .

تشخیص ساعت رولکس اصل چگونه است؟

مدارک را بررسی کنید

اگرچه ممکن است خیلی بدیهی باشد ، بررسی مدارک همراه ساعت یک راه مهم تشخیص ساعت رولکس اصل  است . در شرایط ایده آل ، یک ساعت Rolex اصل ، باید یک گواهینامه ی امضا شده و گارانتی به همراه داشته باشد . اگر از طریق یک فروشنده ی دوم و یا مستقل هم به خرید ساعت Rolex اقدام کنید ، این موضوع صدق می کند . البته ، اگر یک قطعه ی قدیمی تهیه کنید احتمال پیدا کردن مدرک اصل ، دشوارتر خواهد بود . اما یک ساعت بدون هیچ مدرکی ، بدون توجه به عمر آن ، نشانه ی خطر خواهد بود . اگر مدرک اصالت را تهیه کرده اید ، دقت کنید شماره ی سریال لیست شده با شماره ی روی ساعت یکی باشد .

کمی بایستید ، نگاه کرده و گوش کنید

یکی از بهترین های راه های تشخیص اصالت ساعت Rolex ، نگاه نزدیک به حرکات عقربه ی دوم ( ثانیه سنج ) ساعت است . از آنجایی که Rolex  به دقت آلات زمان سنج که باعث حرکت ابدی عقربه های ساعت منجر می شود ، معروف است ، حرکت عقربه ی دوم ( ثانیه سنج ) به طور قطع باید نرم و بی وقفه باشد . مدل های تقلبی ارزان ، اغلب حرکتی نامنظم و با توقف را به نمایش خواهند گذاشت .

یک راه دیگر برای آزمایش این مورد ، گوش دادن به صدای ساعت است . از Rolex های اصل ، صدای تیک خارج نمی شود اما جعلی ها اغلب این صدا را می دهند .

به جزئیات توجه کنید

ریزه کاری خصیصه ی اصلی ساعت های Rolex است . یک نکته ی کلیدی برای تشخیص ساعت رولکس اصل پیچ تنظیم کوچک کنار ساعت است . این پیچ در مدل های جعلی اغلب ساده است ، اما پیچ تنظیم Rolex دارای شیارهای پیچیده بر روی آن است . همینطور اگر به تاریخ روی ساعت های Rolex از پشت عدسی نگاه کنید ، عدد بزرگ شده و به راحتی به چشم می آید . اما ساعت های جعلی معمولا یک شیشه ی ارزانتر و بدون توانای بزرگنمایی بر روی خود داشته و خواندن عدد روی صفحه دشوار تر خواهد بود .

به جایی که از آن خرید می کنید توجه کنید

اگرچه اکثر ماها در مورد این که نباید ساعتی که از درون ژاکت یک غریبه به فروش می رود را بخریم , آگاهی داریم . گفتن این که کدام فروشنده ها مورد اعتماد هستند از تشخیص آن آسانتر است . همواره درخواست مشاهده ی مجوزهای مخصوص و اعتبار نامه ی فروشنده را نمایید . طبق گفته های شرکت  Rolex, ” تنها فروشنده های رسمی Rolex  اجازه ی خرید و فروش یک ساعت Rolex  را دارند . ” پس به دنبال فروشنده ای باشید که نه تنها در زمینه ی فروش ساعت های لوکس و یا جواهرات مرغوب تایید شده باشد , بلکه مجوز ویژه ی Rolex را هم داشته باشد .

 فروشگاه آنلاین گالری ساعتچی را در اینجا دنبال نمایید.